Ekonom

Det här är vi!

Vi ger dig möjligheten att vara med och forma omsorgsförvaltningens ekonomistyrning.
Har du hjärtat inom ekonomisk uppföljning och är intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens behov? Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med oss!

Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.
Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Tjänsten är placerad på avdelningen för administration och utveckling och ingår i ekonomigruppen som består av sju kollegor med olika ansvarsområden och kompetens.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete avseende budgetuppföljning, analys, bokslut och redovisning. Du behöver ha några års erfarenhet från offentliga sektorn inom kommunal omsorgsverksamhet. Du behöver också ha god kännedom och ha arbetat med analysverktyget Qlikview samt ha goda kunskaper i Officepaketet. Du ska ha högskoleexamen inom ekonomi.

Det är meriterande att ha arbetat med ekonomistyrning hos privata vårdgivare. Du bör även ha vana av att arbeta med rapporteringsverktyg samt ha erfarenhet av ekonomisystemet Unit 4 Agresso. Omsorgsförvaltningen har nyligen infört LOV, vilket innebär att kunskaper om LOV är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ och kan på ett pedagogiskt vis presentera ekonomisk information i både tal och skrift. Det är viktigt att du både har förmågan och viljan att arbeta med ekonomiuppföljning i ett helhetsperspektiv. Som person är du noggrann, ansvarstagande och är analytisk.

Det här erbjuder vi dig!

Du kommer att arbeta med budgetarbete, uppföljning, prognos, redovisning, bokslut, kalkylering, utredning och ekonomisk analys, främst mot ordinärt boende.
Du bidrar till ökad förståelse för ekonomiska frågeställningar genom att arbeta konsultativt med hög service gentemot verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med utveckling av analysverktyget Qlikview, arbete med uppföljning av förvaltningens fordonsadministration, leverantörsfakturor, samt uttag och analys av löpande verksamhetsstatistik.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning enligt överenskommelse.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy, läs här.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, telefonnummer 0451-26 70 00.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Körkort klass B – Bil.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.

Ansökan

Gör en digital ansökan genom att klicka här. Ange referens Oms 100-2019. Sista ansökningsdag är 2019-08-09.

Kontaktpersoner

Avdelningschef Mats Rosengren, 0451-26 88 57.
Ekonomicontroller Thomas Johansson, 0451-26 88 70.