Ekonom

 

Arbetsuppgifter

Som samordnare för omsorgsförvaltningens ekonomienhet kommer du att leda förvaltningens strategiska ekonomiprocesser och ha det övergripande ansvaret för budget, bokslut och uppföljningar. Du kommer att arbeta både strategiskt och se till helheten, samtidigt som du behöver förstå verksamhetens behov för att driva ekonomifunktionen framåt. Du ansvarar för de ekonomiska processerna och tillsammans med avdelningens medarbetare och i nära samarbete med övriga ekonomer, chefer och andra nyckelpersoner, vidareutvecklar du formerna för ekonomistyrning, redovisning, internkontroll och nyckeltalsarbete.

Det är viktigt med god samarbetsförmåga och att vara serviceinriktad, då du ska ge stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomiområdet och har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på såväl strategisk som operativ nivå. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

Som person är du handlingskraftig, en god organisatör och är utvecklingsinriktad. Du har en god analytisk förmåga och du ser kopplingen mellan ekonomi, resultat, verksamhet samt måluppfyllelse. Det är också en god kommunikatör, som på ett pedagogiskt sätt kan stötta verksamheterna i ekonomiska frågor. Det är också viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.


Anställningsform: 
Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: Heltid 100 %

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Upplysningar: Omsorgschef Gunnel Lundgren, tfn 0370-37 74 00,

ekonom Annelie Svensson 0370-37 74 77, ekonom Ulrika Sjöholm 0370-37 74 32

Facklig företrädare: Via kommunens växel, tfn 0370-37 70 00

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-07-27. Gör en digital ansökan genom att klicka här.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning