Ekonom till Vård- och Omsorgsförvaltningen

Centralförvaltning ger service och stöd till vård- och omsorgsförvaltningens ledning, chefer och verksamheter. Uppdraget är att skapa goda förutsättningar för verksamheterna att utföra sina insatser till brukare med hög kvalitet och på ett effektivt sätt. I central förvaltning ingår funktioner som HR, ekonomi, IT, kvalitet och utredning, kommunikation, fastighetssamordning samt medicinsk ansvarig sjuksköterska. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom ska du stödja vård- och omsorgsförvaltningen och dess chefer inom det ekonomiska området. Du kommer i huvudsak arbeta med ekonomisk planering och uppföljning samt vara stöd till verksamheten i arbetet med budgetering, prognoser och analys. Du bidrar till att utveckla de ekonomiska processerna och har förmågan att lyfta blicken och tänka helhet. Du tar initiativ till och har ett nära samarbete med förvaltningarnas chefer. Du är deras stöd i att förstå hur ekonomiska resultat skapas, och bistår dem med kunskap och verktyg för att ta rätt beslut. Det händer alltid mycket i en kommun men just nu särskilt mycket i och med flera systemimplementationer, exempelvis affärssystem och att kommunen är på väg att införa en inköpsorganisation. Under 2019 och 2020 kommer kommunen att implementera ett nytt affärssystem, ett nytt lönesystem samt införa en inköpsorganisation. I ditt arbete som ekonom rapporterar du till vård- och omsorgsförvaltningens ekonomichef och ingår i ekonomifunktionen bestående av 4 ekonomer.

Kvalifikationer

Minst 3-årig examen från universitet/högskola inom ekonomi. Erfarenhet av budget, bokslutsarbete samt ekonomisk analys från annan kommun eller liknande organisation är ett krav. Vi ser gärna att du har arbetat i en beställar-/utförarorganisation. Vi söker dig som;

  • är en strukturerad person med gott siffersinne
  • är självgående och snabbt kan sätta dig in i och arbeta i en stor verksamhet
  • på ett pedagogiskt sätt kan förklara komplexa samband
  • är kommunikativ och lyhörd •lätt kan skapa förtroende hos chefer

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

Arbetsplatsen

Centralförvaltning ger service och stöd till vård- och omsorgsförvaltningens ledning, chefer och verksamheter. Uppdraget är att skapa goda förutsättningar för verksamheterna att utföra sina insatser till brukare med hög kvalitet och på ett effektivt sätt. I central förvaltning ingår funktioner som HR, ekonomi, IT, kvalitet och utredning, kommunikation, fastighetsamordning samt medicinsk ansvarig sjuksköterska. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsform

Detta är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse

Kontaktperson

Anna Casteberg, anna.casteberg@botkyrka.se.

Fackliga  företrädare kontaktas via kommunens växel  08-530 610 00

Ansökan

Gör en digital ansökan genom att klicka här. Sista ansökningsdatum är 2019-01-13. Ange referensnummer C24021.

Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka? Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.