Erfaren ekonomicontroller, Upphandlingsmyndigheten

Nu söker en erfaren controller med mycket goda kunskaper inom statlig redovisning.

Nu söker en erfaren controller med mycket goda kunskaper inom statlig redovisning. Tjänsten tillhör enheten Verksamhetsstöd, som har ett övergripande och sammanhållande ansvar för olika verksövergripande frågor inom områdena: ekonomi, HR, interna inköp, arkiv och registratur, IT, lokalfrågor, säkerhet, kontorsservice, växel och reception. Enheten består totalt av 11 medarbetare och leds chefen för verksamhetsstöd.

Arbetsuppgifter

Som ekonomicontroller är du den sammanhållande länken inom ekonomiområdet på myndigheten. All löpande redovisning sköts av Statens Servicecenter.

Du ansvarar bland annat för:

  • Löpande uppföljning och analys av verksamheten
  • Budget och prognosarbete
  • Utveckling av nyckeltalsrapportering och beslutsunderlag
  • Ekonomirapporteringen till regeringen
  • Upprättandet av policydokument och rutiner inom ekonomiområdet.
  • Utveckling av myndighetens interna kontroll och styrning
  • Stödja myndighetens chefer i ekonomiska frågor
  • Att säkerställa att myndigheten följer gällande regelverk inom ekonomiområdet b.la genom att kravställa och granska Statens Servicecenters leverans
  • Vara kontaktperson till Statens Servicenter

Tjänsten innebär både självständigt arbete samt samordning och samarbete inom myndigheten och externt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som drivs av att skapa och utveckla väl fungerande processer och som har mycket god förmåga att prioritera, effektivisera och strukturera ditt arbete. Helhetsfokus, analytisk förmåga liksom fallenhet för att se möjligheter är viktigt för att trivas i rollen. Vi söker dig som är målinriktad och driven men som fortfarande har ett ödmjukt och inlyssnande förhållningssätt. Din kommunikativa förmåga är utmärkt och du skapar och bibehåller goda och förtroendefulla relationer. Du värdesätter att arbeta i en organisation som är under utveckling och bidrar gärna i det arbetet. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

Kvalifikationer

  • Högskoleexamen inom ekonomi
  • Minst 5 års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete, varav 2 år inom statlig verksamhet.
  • Goda kunskaper i redovisning
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso

Anställning

Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Ansökan

Tycker du att tjänsten låter intressant? Sista ansökningsdag 25 mars. Välkommen att skicka in din ansökan bestående av cv samt personligt brev via vårt rekryteringssystem. Du är välkommen att söka här. 

Kontaktpersoner

I den här rekryteringen samarbetar Upphandlingsmyndigheten med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Malin Magnusson 08-736 28 47 alt malin.magnusson@se.experis.com eller Katarina Thomasson 08-736 11 26 katarina.thomasson@se.experis.com. Facklig kontaktperson är Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Om upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet, drygt 2 år gammal, och Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer. Vid utgången av år 2017 var vi 73 medarbetare. Vi utvecklar offentlig upphandling med fokus på rättssäkerhet, effektivitet, hållbarhet och innovation och ger stöd till upphandlande myndigheter och enheter och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Vi sitter i ljusa nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Vi ser fram emot din ansökan!

Partners

© 2020 Kommunalekonomernas förening. All rights reserved.
Hemsidan är skapad av AlizonWeb AB.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram