Förvaltningsekonom, Kommunstyrelseförvaltningen

Som förvaltningsekonom på kommunstyrelseförvaltningen så erbjuder vi en utvecklande och stimulerande roll med stort eget ansvar.

Om arbetsplatsen


Ekonomi- och inköpskontoret, som består av 18 medarbetare, är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Kontorets uppdrag är att arbeta med budget, uppföljning, upphandlingsfrågor, ekonomistyrning och redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och kommunägda bolag.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga avseende ekonomi frågor, till exempel löpande statistik och kalkyleringar samt ekonomisk granskning av verksamheterna. Du kommer också att arbeta operativt med ekonomifrågor på förvaltningen bland annat med månadsvisa avstämningar tillsammans med cheferna och stödja dessa i bedömningen av den ekonomiska prognosen. Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet Du är med och driver frågor inom området och du ingår i ett team som företräder kommunen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll i ekonomi- och inköpskontorets arbete med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi. Du ska ha jobbat som ekonom eller motsvarande i några år och vi ser helst att du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.

Egenskaper vi ser som viktiga
- Mycket god samarbetsförmåga
- Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
- Tänker strategiskt och utvecklingsinriktat
- Är lugn och kontrollerad i stressade situationer samt uthållig.

Kommunikation är ett av våra ledord. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både i enskilda möten, små och stora grupper. Samt att du på ett enkelt sätt kan beskriva processer och ekonomiska sammanhang.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde är 2021-05-01 eller efter överenskommelse.

Kontaktpersoner

Annelie Johansson Ekonomichef 026-240050 annelie.johansson@sandviken.se

Fackliga företrädare

VISION Sandvikenavdelningen 026-24 11 00 Anders Asplund AKAVIA 026-24 12 53 anders.asplund@sandviken.se

Ansökan

Gör en digital ansökan genom att klicka här. Sista ansökningsdag är 2021-02-25. Referensnummer för tjänsten är 10-21.


Övrigt

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Partners

© 2020 Kommunalekonomernas förening. All rights reserved.
Hemsidan är skapad av AlizonWeb AB.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram