Kommuncontroller, SERKON

SERKON är ett nischat konsultföretag med specifik kompetens avseende kommunal förvaltning som funnits i 25 år. Vi erbjuder våra kunder kvalificerat stöd i ekonomifrågor via längre outsourcinguppdrag, kortare bemanningsuppdrag samt konsultuppdrag och utredningar vid behov av expertis. Den senaste tidens stora efterfrågan på våra tjänster har lett till att vi har öppnat ett kontor i centrala Helsingborg och nu behöver vi utöka personalstyrkan.

Arbetsuppgifter

Beroende på uppdragens karaktär kan du som ekonomikonsult på SERKON komma att arbeta med verksamhetsplanering, analys, redovisning, budget- och prognosarbete, bokslut m.m. I arbetet ingår dessutom att stödja kundorganisationerna med löpande rapporter och nyckeltal. Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet. För att passa in i konsultrollen ska du kunna hålla deadlines, utveckla processer, rutiner och verktyg för finansiell uppföljning och planering.

Kvalifikationer

Du ska ha akademisk examen inom ekonomi, som exempelvis civilekonom eller liknande relevant område, arbetslivserfarenhet av kommunekonomi samt kunna kommunicera obehindrat i skrift och tal på det svenska språket. Du måste ha förmågan att ta ansvar för och planera, hålla samman samt ständigt förbättra våra kunders ekonomi- och verksamhetsstyrning.
Som person är du driven, analytisk, självgående och professionell med gedigen kompetens inom ekonomi- och verksamhetsstyrning. Vi ser att du trivs i en föränderlig miljö, är prestigelös och har förmågan att snabbt växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lösningsfokuserad och har förmåga att driva processer och ro förändringar i land. Andra egenskaper som kännetecknar dig är att du är positiv och initiativrik.

Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi-, HR-avdelningar, chefer samt andra relevanta funktioner. Därför förutsätter vi att du har mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att skapa förtroende och knyta kontakter. Ett flexibelt och öppet synsätt samt social kompetens är viktiga egenskaper för att arbeta på SERKON. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.

Du är en van användare av Office-paketet samt har för övrigt en god IT-vana. Du är van vid att arbeta i verksamhetsstyrnings- och ekonomisystem som används i kommunala förvaltningar. Meriterande är om du har erfarenhet i något/några av affärssystemen Raindance, RoR, Agresso, QlikView samt verksamhetsstyrningssystem som t.ex. Stratsys, Hypergene.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Heltid. Placering i Helsingborg. Naturligtvis erbjuder vi marknadsmässig fast månadslön och är också anslutna till kollektivavtal. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-05-06. Ansökan görs till info@serkon.se

Kontaktpersoner

Blagoj Kociski
VD
Telefon: 040-685 13 14
E-post: blagoj.kociski@serkon.se

Joakim Grimsland
Marknadsansvarig
Telefon: 040-685 13 43
E-post: joakim.grimsland@serkon.se

Välkommen att ansöka!