Projektledare till PwC Public Sector

Vågar du skapa förändring, tänka i nya banor och bidra till en fungerande välfärd för Sveriges viktigaste kunder? Vill du se till att skattemedel används på bästa sätt och att medborgarna får rätt service efter sina behov? Vill du vara med och påverka samhällsutvecklingen genom att ge chefer och ledare verktyg för att på ett ännu bättre sätt leda sina organisationer och verksamheter in i framtiden? Då kanske det är dig vi letar efter.

PwCs långa tradition av att vara en stark och stor aktör inom kommunal revision har gjort att vi har ett stort strukturkapital, en nationell styrning och ett stöd till medarbetare genom såväl lokala som nationella formella och informella nätverk. Vi brinner för offentlig verksamhet, är prestigelösa och delar gärna med oss av kunskap och kontaktytor.

Nu söker vi drivna konsulter med erfarenhet av kommunal revision i form av kundansvar, projektledning av verksamhetsrevision eller finansiell revision i kommuner/landsting/regioner. Tillsammans utvecklar vi både verksamhetsrevisionen och den finansiella revisionen av kommuner, landsting och regioner och det finns goda möjligheter för dig som vill utvecklas och växa i vår organisation. Hos oss får du möjligheter att fortsätta att utvecklas och du får de verktyg du behöver för att bli en av Sveriges bästa specialister inom ditt område. Det innebär att du kan växa i din yrkesroll på fler sätt.

Inom vår specialistenhet Public Sector vill vi ständigt utvecklas och vara ledande i att stödja våra kunder i utvecklings- och effektiviseringsarbetet i ett samhälle som ständigt förändras. Vi bidrar till detta kontinuerligt genom vår revision och genom våra rådgivningsinsatser. Vi vågar tänka nytt och ta fram bättre, mer anpassade lösningar.

Arbetsuppgifterna som projektledare och rådgivare innebär att ansvara för det samlade revisionsarbetet i de kommuner/landsting/regioner som upphandlat PwC som sakkunnigt biträde till de förtroendevalda revisorerna. Tillsammans med övriga kollegor planeras och genomförs granskningar av de kommunala nämndernas och styrelsernas verksamheter. Utöver revision genomför vi ofta olika utredningar, utvärderingar, organisationsgenomlysningar, omvärldsanalyser och liknande i syfte att bidra till verksamhetsutveckling hos våra kunder.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som idag arbetar i kommun, landsting eller som konsult med inriktning mot offentlig verksamhet. Du har erfarenhet av revision och rådgivning och söker nu efter en spännande och utvecklande utmaning.

Arbetet genomförs i projektform och oftast i team. Du kommer arbeta inom ett stort geografisk område, varför körkort är ett krav. Arbetet är flexibelt och ger dig stora möjligheter att själv planera hur och när du arbetar. Din placeringsort, som du kommer utgå ifrån, är bl.a. Karlstad, Linköping, Luleå, Skellefteå, Stockholm och Västerås. I arbetet kommer du även att samarbeta med kollegor från andra orter.

Vår företagskultur stödjer alla former av utveckling och initiativ. Den präglas av öppenhet, kommunikation, gemenskap och respekt för individen. Vi satsar stora resurser på kontinuerlig återkoppling med individuella utvecklingsplaner och utbildning både i intern och extern regi. Vi är dedikerade till att leverera på vårt medarbetarlöfte “Opportunity of a Lifetime”.

Information om tjänsten

Har du frågor om tjänsten kontakta Rebecka Hansson, rebecka.hansson@pwc.com. Har du frågor som rör din ansökan eller rekryteringsprocessen, kontakta Marie Enarsson, HR via marie.enarsson@pwc.com.

Ansökan

Gör en digital ansökan genom att klicka här.

Varmt välkommen med din ansökan!