Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet.
Här erbjuds du ett spännande uppdrag som Redovisningsansvarig ekonom med stort ansvar för redovisningsfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering.
Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och samtidigt ha en självständig roll med möjlighet att ta initiativ och en ledande roll i att driva utvecklingen av området Redovisning för hela kommunen!
Som Redovisningsansvarig ekonom har du ett kvalificerat redovisningsuppdrag för kommunens uppföljnings- och bokslutsprocess, i en central placering i kommunen.
Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor. Ansvaret handlar om att fortlöpande utvärdera-, utveckla och förbättra kommunens ekonomistyrning.
Du är kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer kommer väl på plats. På ett professionellt sätt stöttar du berörda och bidrar med kommunens helhetsperspektiv.
Ditt ansvarsområde innefattar även
Tjänsten som Redovisningsansvarig ekonom är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.
Du kommer att sitta i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!
Som Redovisningsansvarig ekonom ingår du i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.
Är du också en person som brinner för att ge god service i din roll som redovisningsexpert och kommer du till din rätt i en verksamhet som värdesätter starkt samarbete mellan olika funktioner, då kommer du att trivas i den här tjänsten!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Verksamhetsområdet Ekonomis uppdrag är att för en mest fungerande helhet i kommunen samordna och utveckla kommunens samlade redovisning, budget, ekonomiska rapportering, finansiering, fakturahantering samt upphandling och inköp. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, analys, förenkling och enhetlighet och självklart god service!
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Ekonomichef
Camilla Simonsson på camilla.simonsson@lerum.se.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel på 0302-52 10 00.
Gör en digital ansökan genom att klicka här.
Välkommen med din ansökan senast 31 januari!