Utvecklare

SERKON är ett konsultföretag som erbjuder tjänster inom ekonomiadministration till offentlig sektor med små och medelstora kommuner som huvudsakliga kunder.

Sedan 2019 är Serkon KEF-partner.

​Ekonomiadministration är inte en del av det kommunala kärnuppdraget och inte heller något som vi tycker ska ligga på kommunen själv. Vår filosofi är att man istället ska göra det man är bäst på vilket i kommunens fall är att förvalta och utveckla de kommunala kärnverksamheterna. I vårt fall är det just ekonomiadministration. Sedan 1992 har vi ansvarat för samtliga rutiner och processer som förekommer på en normal svensk kommuns ekonomi- och löneavdelning. Med ton av erfarenhet och en dokumenterat hög kundnöjdhet vill vi hjälpa er att effektivisera och förbättra ekonomiadministrationen.

Allmänt om tjänsten

Du kommer i ett initialt skede arbeta med att inventera och kartlägga de processer som våra konsulters olika arbetsuppgifter inom kommunal ekonomi- och löneadministration består av. Du kommer behöva lära känna verksamheten på djupet och skapa dig förståelse för hur processerna fungerar och förstå varför våra konsulter gör som de gör. Du kommer få en viktig roll i att tillsammans med din chef mfl driva arbetet mot ett effektivare arbetssätt där rätt person gör rätt sak och där datorn gör det som inte behöver göras av en person. Utifrån din lämplighet och intresse kan du på sikt också få vara del av företagets övriga utveckling i form av digitalt stöd, marknadsföring m.m.

I perioder kan du också bli aktuell som ett allmänt, administrativt stöd beroende på din utbildningsbakgrund och erfarenhet. Genom tjänsten kommer du får lära dig mycket om hur kommuner och kommunal ekonomi- och löneadministration fungerar. Du får också bli en del av det som idag är på allas läppar, nämligen digitalisering och automatisering.

Placering initialt vid vårt kontor i Vellinge men på sikt finns möjligheter att periodvis sitta på vårt kontor i Helsingborg. Om dig Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där den teoretiska förståelsen och drivkraften är viktig. Du ska gärna ha någon form av arbetslivserfarenhet inom området, företrädesvis från kommun, men detta är inget måste. Du bör ha ett samhällsintresse i allmänhet och ett intresse för digital utveckling i synnerhet. Det är viktigt att du är drivande som person och får saker gjorda. Du kommer att få stöd av din chef och dina kollegor men det är viktigt att du är en självgående individ som snabbt förstår uppgiften. Social kompetens är A och O. Vi rekryterar löpande så vänta inte med att söka.

Din profil/kompetens

Eftergymnasial utbildning två år eller längre. Meriterande med ett- två års erfarenhet av administrativ utveckling.

Kontaktperson

Joakim Grimsland, Utvecklings- och marknadsansvarig joakim.grimsland@serkon.se , 0709671043.

Ansökan

Maila din ansökan till rekrytering@serkon.se. Sista ansökningsdag är 28 februari 2019.