Verksamhetscontroller

Vi söker en verksamhetscontroller med analytisk förmåga och strategiskt tänkande.

Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje levererar samhällstjänster till 23 000 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.

Ekonomifunktionen i Sala kommun är samlad i ett centralt ekonomikontor som även innefattar upphandlingsfunktionen. Kontoret består av 17 medarbetare varav 12 på ekonomifunktionen.

Vi söker nu en verksamhetscontroller med inriktning mot Vård- och omsorgskontoret som ansvarar för budget-, planerings- och uppföljningsarbetet. I rollen kommer du att ha ett tätt samarbete med kontorets chefer och ekonomikontorets övriga verksamhetscontrollers.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har analytisk förmåga och strategiskt tänkande. Du måste även ha god kommunikativ förmåga och vara pedagogisk för att kunna förklara metoder, resultat och komplexa sammanhang samt vara noggrann, initiativrik, och drivande.


Arbetsuppgifter

Arbetet som verksamhetscontroller hos Sala kommun innebär bl.a. att:

  • Ansvara för att ta fram och följa upp budget, bokslut och prognoser i samarbete med chefer på respektive enhet.
  • Löpande göra omvärldsanalyser för att identifiera risker och möjligheter.
  • Samordna och aktivt bidra som specialist i utveckling av processer och projekt samt stötta chefer i verksamhetsutvecklingen.
  • Utveckla arbetet med ekonomisk styrning och utbilda och stödja verksamhetens chefer i ekonomifrågor.
  • Presentera resultat för ledningsgrupp och politisk nämnd.

Kvalifikationer

Du har en relevant högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, erfarenhet av controllerarbete och kunskaper i redovisning. Du ska behärska svenska flytande i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet som ekonom inom offentligt verksamhet, gärna inom vård- och omsorgssektorn, samt kunskaper i Visma Public med delsystemen RoR, IoF samt BoP är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tjänsten är heltid, tillsvidare
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Gör en digital ansökan genom att klicka här. Ansök senast 2019-04-07.

Urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Inger Lindström 0224-747203.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Partners

© 2020 Kommunalekonomernas förening. All rights reserved.
Hemsidan är skapad av AlizonWeb AB.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram