vik. Ekonom till ekonomiavdelningen, Örnsköldsviks kommun

På kommunledningsförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd i såväl utvecklingsfrågor, som i det dagliga arbetet inom områden som ekonomi, personal, kommunikation, juridik och upphandling. Med vår hjälp kan förvaltningarna koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tjänsten är en vikariatsanställning på heltid under föräldraledighet preliminärt till och med 30 juni 2018 med tillträdesdag omgående eller enligt överenskommelse.
Du kommer att tillhöra ekonomistyrningsenheten och jobba riktat mot någon/några av kommunens förvaltningar samt med övergripande frågor tillsammans med övriga ekonomer.

Arbetsuppgifter

Som ekonom kommer du att jobba med budget, uppföljning, analys, projektuppföljning, intern styrning och kontroll samt som stöd till förvaltningens ekonomiskt ansvariga. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kommunens chefer samt erbjuder omväxlande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt, förmåga att se helheten samt kan göra kvalificerade analyser och bedömningar. Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.

Kvalifikationer

– Minst 3-årig Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning.
– Goda IT-kunskaper och analytisk läggning.
– Självständig och drivande.
– God pedagogisk förmåga.
– God samarbetsförmåga

Ansökan

Ansök senast  2017-04-24. Du är välkommen att söka genom att göra en digital ansökan här.
Bifoga CV, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.

Upplysning

Enhetschef ekonomistyrningsenheten och bildningsförvaltningen,
Åsa Grundberg
tfn 0660-880 88.

Ekonomichef kommunledningsförvaltningen och konsult- och
serviceförvaltningen
Robin Wännström
tfn 0660-884 57.

Fackliga företrädare: Vision, tfn 0660-885 70.
SACO, Karl-Erik Brännström, tfn 0660-882 67.